Het actuele beleidsplan (2024) behelst in grote lijnen het volgende:
– Het mogelijk maken ven begrafenissen en beschikbaar stellen van grafruimten conform de statuten, zoals verwoord in de hiervoor op deze website geformuleerde doelstelling en het beleid, en zoals het wordt gedragen en voorgestaan door de in de stichting participerende kerken.
– De werkzaamheden hiervoor worden gedaan door het bestuur (bewaken van doelstelling en beleid, vergunning voor plaatsen van grafstenen, voorkoop van grafrechten) en door de beheerder (het uitvoerende werk rond begrafenissen, onderhoud van begraafplaats en grafstenen)
– De inkomsten worden verkregen voor (voor)verkoop van grafrechten, giften en collecten
– Het vermogen wordt beheerd door het bestuur. De lopende financiële zaken worden uitgevoerd door de penningmeester die hiervan tijdens iedere bestuursvergadering (minimaal eenmaal per jaar) verantwoording van aflegt door het bespreken van tussentijdse cijfers of jaarcijfers over het voorgaande jaar.
– De uitgaven worden besteed aan kosten rond begrafenissen, onderhoud van de begraafplaats, beloning beheerder en een aantal kleine posten.
– Omdat de begraafplaats vrij ‘jong’ is en er relatief weinig onderhoud nodig is, wordt een reserve opgebouwd als buffer voor latere jaren als er zonder twijfel forse uitgaven nodig zijn voor groot onderhoud.
– Daarnaast verbindt het bestuur van de stichting zich door het vormen van een reserve aan de opdracht in artikel 3 van de akte van oprichting: ‘het verwerven van één of meer registergoederen voor de stichting van één of meerdere begraafplaatsen met aanbehoren in de burgerlijke gemeente Ede’